30 Haziran 2014 Pazartesi

101Lezzet Festivali @ Ortaköy


101 Lezzet'e geçen sene biletim olmasına rağmen gidememiştim. Bu sene büyük günü iple çektim ve 27 Nisan'da Esma Sultan'a koşa koşa gittim. Yanımda yemekten içmekten en az benim kadar keyif alan kankamla çok güzel bir gün geçirdik.

27 Nisan'dan önce etkinliğin web sitesinden katılımcıları inceledik ve özellikle kaçırmayı asla göze alamayacaklarımızı belirledik. Bu çok zor bir işti . Ben  Duble Meze'nin mezelerini, Ferah Feza'nın fıstıklı somonunu, Shangri La'nın ördeğini listemin başına koymuştum. Oraya gittiğimizde tabi ki plan, program, akıl ve mantık devre dışında kaldı. Herşeyden ama herşeyden yemek istiyordunuz. Çünkü bütün sunumlar çok şık, ve görevlilerin hepsi çok güleryüzlü ve bilgiliydi.

Füme peynirler, etler ve somon beni benden aldı.

Hayatımda ilk kez istiridye yedim!

Birlikte gittiğim arkadaşım birçok  aşçılık workshoplarına katılmış bir gurme olduğu için tadına baktığımız birçok yemekle ilgili olarak standlardaki şeflerle sohbet etti, sorular sordu. Onlar da püf noktalarını tüm samimiyetleriyle bizimle paylaştılar.

En güzeli de orada bulunan herkesin bir yeme içme manyağı olduğu gerçeğiydi. O yüzden ortalıkta ağzın dolu bir vaziyette dolaşmak, veya ağzını yamulta yamulta bişeyler tıkıştırırken yabancıların seni görmesi hiç dert değildi. Çikolatacıların yanyana dizildiği kapalı alanda örneğin,  herkes sebepsizce sırıtıyordu.Endorfin overdose :)

Canlı müzik yapan Uninvited Jazz Band kesinlikle süper bir seçimdi.İştah açıcı ve çok keyifliydiler.

Timeout'a  bu müthiş organizasyon için tebrikler ve teşekkürler. Hala çok tokum


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder